۱۵تعریف در مورد اینکه بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

فرض کنید می خواهید بر روی محصولتان بازاریابی کنید یا تبلیغاتی را برای محصول خودتان که شامل کالا یا خدمات هست می خواهید انجام دهید.

سوال مهم اینجاست آیا به دنبال این هستید که واقعا بازاریابی چیست؟ و یا اینکه آیا واقعا دارید بازاریابی می کنید؟ یا در حال جذب مخاطب برای محصولات و خدماتتان هستید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک یا وب سایت مطلبی را پست می کنید.

و یا اینکه آیا قصد دارید بازاریابی کنید یا اگر پاسخ مشتری به صورت تلفنی یا از طریق ایمیل دادید آیا این بازاریابی محسوب می شود، و یا اگر شما در خانه بمانید و در مورد محصول و نحوه ارائه محصول یا خدمات خود رویا پردازی کنید این هم بازاریابی محسوب می شود یا اینکه کدام فعالیت شما بازاریابی محسوب می شود.

 

✔️ جواب هر تلاشی که در مسیر رونق کسب و کار انجام بدهید بازاریابی است.

 

تعریف بازاریابی از نگاه متخصصین این حوزه چیست؟

 

پیتر دراکر Peter drucker

“هدف بازاریابی ایجاد فروش است”

جفری جی فاکس Jeffery J.fox

بازاریابی کسب سود و حفظ مشتریان فوق العاده است.

سم دکر Sam Deeker

بازاریابی حلقه واسط بین مشتریان، محصولات و برند است.

جیسون فالس Jason Falls

بازاریابی یعنی کمک به افراد در خرید محصول مناسب!!

ست گادین Seth Godian

بازاریابی به معنی دادن یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیشتر از آن است!!

جرمیا اویانگ jermiah Owyang

بازاریابی ایجاد رابطه پایدار بین مشتری و محصول است.

اندروکهن Andrew Cohen

بازاریابی به معنی برآورده ساختن نیازها و خواسته های مصرف کننده است!

استیو داوسون Steve Dawson

بازاریابی سبب فروش محصولات می شود که علاوه بر اینکه پس داده نمی شوند بلکه مصرف کنندگان برای خرید مجدد هم بر نمی گردند!!

جینی دیتریچ Gini Dietrich

بازاریابی همان برندینگ، انتخاب نام تجاری، قیمت گذاری و یک پل بین هزینه و درآمد ناشی از تبلیغات در رسانه هاست.

مارجی کلایمن Margie Clayman

بازاریابی به معنی برندسازی است اینکه مردم را متقاعد کنید که محصولات شرکت شما بهترین است.

مری الن بیانکو Mary Ellen Bianco

بازاریابی شامل تحقیقات بازار، انتخاب بازار هدف، تبلیغات و روابط عمومی است. بازاریابی برای فروش مثل شخم زدن برای کشاورز است زیرا مشتری را برای شنیدن سخنان فروشنده آماده می کند.

رنه بلاجت Renee Blodgett

بازاریابی به معنای ایجاد کانال ارتباطی دو سویه با مشتری برای آموزش و انتقال اطلاعات است. با گذشت زمان مشتری به فروشنده اعتماد می کند و اگر مشتری اعتماد کند و تجربه خوبی از محصول شما بدست بیاورد به هوادار تبدیل می شود و جزو اولین گروه از مشتریان شما خواهند شد که محصولات جدید شما را خریداری می کند بازاریابی یک راه بسیار فوق العاده برای شناخت سلایق درک هیجانات و فرآیند تصمیم گیری خرید مشتریان می باشد.

جف کاتلر Jeff cutler

بازاریابی به معنای گفتن داستان برند است به طوری که مشتریان، شرکا، سرمایه گذاران، کارکنان و هرکس دیگری که به شرکت شما علاقه دارد را جذب می کند. بازاریابی یک سناریو برای کمک به تصمیم گیری مشتریان برای خرید است.

لیزا بایر Lisa buyer

بازاریابی طراحی یک پیام مناسب برای انتقال فرد مناسب است پیدا کردن فردی که ارتباط خاصی با محصول شما پیدا خواهد کرد، بازاریابی می تواند به صورت یک رویداد ساده تعریف شود یا تحت عنوان کمپین پیچیده چند ده میلیاردی تو مانی که ترکیبی از تبلیغات چاپی، دیجیتال، روابط عمومی و شبکه های اجتماعی می باشد.

 

بعضی از بهترین نتایج بازاریابی ناشی از ساده ترین اقدامات است

بهترین استراتژی ساده نگه داشتن استراتژی بازاریابی است

 

هیدی کوهن Heidi Cohen

در راستای اهداف کسب و کار شرکت، بازاریابی با بهره گیری از منابع محدود، به دنبال جذب مصرف کننده و کسب درآمد است در حقیقت بازاریابی فرآیند ارائه یک محصول به مشتریان نهایی و ارائه خدمات پس از فروش به آن ها می باشد.

استراتژی بازاریابی

 

  1. تعیین اهداف کسب و کار
  2. شناسایی مشتریان هدف
  3. تدوین تاکتیک های بازاریابی
  4. معیارهای اندازه گیری

بازاریابی کل فرآیند خرید مشتری که شامل تحقیق، تعامل، خرید، خدمات پس از فروش از جمله پشتیبانی از محصولات مکمل را مدیریت می کند.

 

چرا بازاریابی مهم است

 

اطلاع رسانی: بازاریابی اطلاعاتی در مورد ارزش و خصوصیات محصول و همچنین کمک می کند که تبلیغات در جهت آگهی برند شما  باشد.

شناخت مشتری جدید: بازاریابی به شما کمک می کند که مشتری خودتان را درک کنید، بایستی برای درک بهتر بازاریابی و مشتریان آنها را بر اساس معیارهای روانشناسی، جغرافیایی و معیارهای جمعیت شناسی تقسیم بندی کنیم ، ارزیابی بازار هدف در همین قسمت قرار می گیرد که در ادامه مفصل در موردش صحبت می کنیم.

افزایش فروش: با استفاده از روش های مختلف نظر مشتری نسبت به محصول جلب می کنیم و این باعث افزایش فروش می شود این کار می شود از انواع رسانه های اجتماعی انجام داد که مربوط به کانال های ارتباط با مشتریان در بیزینس مدل می باشدکه شامل تبلیغات دهان به دهان، شبکه های اجتماعی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلوزیون و وب سایت شرکت و دیگر کانالها ی دیگر به جذب و متقاعد کردن افراد کمک می کند با استفاده از ترکیبی از این کانالها می توان فروش را افزایش داد که باعث سودآوری خواهد شد.

جذب مشتری: با ارائه اطلاعات مربوط به شرکت و محصول به بازار هدف می تواند جذب مشتری رخ دهد بازاریابی در این زمینه با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایر کانالهای ارتباط با مشتریان امکان پذیر می باشد.

ایجاد رقابت: بازاریابی یک اعلان حضور در بازار است بیان این مسئله که ما با چه محصولی و خدمتی در بازار حضور خواهیم داشت که سطح رقابت افزایش دهد و طبیعتا این رقابت باعث افزایش کیفیت در ارائه محصول به مشتریان می گردد.

برندینگ: برای اینکه محصول به درستی شناخته شود باید با استفاده از رسانه های بازاریابی موثر شهرت خوبی در بازار ایجاد کرد، بازاریابی به دنبال یک نام تجاری قوی در ذهن مشتریان هدف می باشد وقتی که نام تجاری شما در ذهن و قلب مشتری جای می گیرد و به طبع آن با افزایش فروش مواجه می شویم و طبیعتا گسترش کسب و کار به همراه خواهد داشت.

استراتژی بازاریابی اینگونه است که مشتری محصول عرضه شده را نمی خرد، بلکه ارزشی که محصول ایجاد می کند را می خرند

یک مشتری روزانه با صدها پیام بازاریابی مواجه می شود چرا باید به همه آنها توجه کند. توجه به این همه پیام چیزی جز آشوب ذهنی را به همراه ندارد مشتریان اکثر پیام ها را نادیده می گیرند و فقط به مواردی که به آن علاقه دارید یاه به خصوصیات شخصی نزدیک باشد توجه می کنند.

مغز انسان برای نادیده گرفتن پیامهایی که به آنها نیاز یا احتیاج ندارید بسیار عالی عمل می کند این یک سیستم ضد اسپم نا خودآگاه مغز انسان هست در واقع اینجاست که استراتژی های بازاریابی به ما کمک می کند که چطور ارزشی که محصول و یا خدمات مان خلق می کند را در قالب پیام درست به مشتریان بالقوه درست برای جذب و متقاعد سازی ارسال کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا