۹ قدم اساسی در 🖌طراحی سایت

۹ قدم اساسی در طراحی سایت :

در دنیای امروز و با رویکرد های جدیدی که بعد از اپیدمی کرونا رخ داد دیگر نمی توان اعتماد کرد که بتوان مثل سابق به صورت سنتی کسب درآمد کرد. برای آینده باید برنامه ریزی کنید تا از رقبای خود باز نمانید.

یکی از راههایی که شما را در این عرصه رقابت نگه می دارد و شما باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید داشتن یک وبسایت قوی با تولید محتوی به روز می باشد. اگر تا امروز هنوز تصمیمی برای راه اندازی وب سایت خود نداشته اید امروز همان روزی است که باید به فکر گسترش دایره فعالیت خود بر روی اینترنت باشید.

ما در این جا قصد داریم شما را به مراحل طراحی سایت و داشتن یک سایت موفق را آموزش دهیم. اگر موافقین تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

طراحی سایت

 

اولین گام در طراحی سایت تعیین هدف

هدف از طراحی سایت چیست؟

شاید برای شما هم بارها و بارها این سوال مطرح شده باشد که هدف از طراحی یک سایت چیست؟ سوالی جدی و حیاتی که می تواند پاسخ آن هویت سایت شما را بسازد. شاید باور نکنید اکثر شکست در طراحی وب سایت ها و به نتیجه نرسیدن آنها پاسخ ندادن به همین سوال به نظر ساده است و ابتدایی است که اگر به درستی پاسخ داده نشود کل ماهیت و سئو سایت شما را زیر سوال می برد.

با این وجود با گستردگی، پیچیدگی در وجود وب سایت ها در سراسر دنیا، آشنایی و پیدا کردن جواب این سوال که چرا و با چه هدفی قرار هست یک وب سایت را راه اندازی کنیم مهم و اساسی است.

پیدا کردن هدف از طراحی وب سایت و اینکه چه کاربردی را وب سایت شما خواهد داشت و چه مخاطبانی وب سایت شما را دنبال می کنند متفاوت است. همین تفاوت در هدف باعث تشکیل ساختار اصلی سایت می گردد. به عنوان مثال اگر وب سایت شما فروشگاهی باشد و یا در جهت ارائه خدمات محصولات خاصی باشد یا همچنین خبری و اطلاع رسانی باشد و یا اینکه تنها جهت سرگرمی باشد ساختار متفاوتی را خواهد داشت.

 

در کل هدف از طراحی یک وبسایت تبدیل بازدیدکنندگان آن به مشتری احتمالی است پس با تعیین هدف شما به شناسایی و بررسی نیازهای مشتریان بالقوه خود می پردازید،  سپس با طراحی و تهیه مطالب مرتبط با آنها اقدام به برطرف نمودن نیازهایشان می کنید که در نهایت آنها را به خود جذب نمایید.

 

طراحی سایت

 

یک پروژه طراحی وب سایت باید برای مخاطبین هدف جذاب و موثر باشد و این تنها با تهیه محتوای ارزشمند صورت می گیرد با هدف ارزش آفرینی با در نظر گرفتن اهداف بازاریابی و فروش به وسیله جستجوی کوتاه مدت و بلند و این تنها زمانی امکان پذیر می باشد که هدف از طراحی وب به درستی تعیین شده باشد. چرا که با انتخاب هدف صحیح از طراحی وبسایت و اجرای یک طراحی خلاقانه و متمایز بازدید کننده را به مشارکت کننده و مشارکت کننده به مشتری و کاربر دائم تبدیل نمی کند. بلکه شیوه های صحیح بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که در ادامه به آن می پردازیم تاثیر گذار می باشد.

 

دومین گام در طراحی سایت برنامه ریزی

در ادامه خواهیم گفت چگونه با برنامه ریزی دقیق می توانید یک سایت با کیفیت با کارایی بالا راه اندازی کنید.

ما در آکادمی اکبر توانگر تمام سعی خود را کرده ایم که با برنامه ریزی دقیق و اصولی وب سایتهایی با کیفیت و قابل دفاع را به مشتریان عزیز خود تحویل نماییم.

طراحی و نوشتن شرح وظیفه برای اعضای تیم طراحی وب سایت

حال که در گام قبلی هدف از طراحی مشخص شده است زمان آن می رسد که وظیفه هر یک از اعضای تیم طراحی مشخص گردد. با توجه به ابعاد و گستردگی فعالیت شما در سایت نقش هر شخص در طراحی وب سایت مشخص می گردد به عنوان مثال: برنامه نویس، گرافیست، تولید کننده محتوی، طراح قالب و…

 

جمع آوری مستندات و تهیه میزان پیشرفت سایت را گام به گام یادداشت کنید

برای هر مرحله از طراحی وب سایت پیش نیازها و نیازهای هر مرحله از کار را برنامه ریزی و مشخص نمایید و پس از تهیه و انجام هر مرحله آنها را یادداشت و تیک نمایید با اشتراک گذاری بین اعضای تیم  باعث نظم و ایجاد انگیزه هم در خود شما  و هم در تیم طراحی وب سایت می گردد

 

برای محتوای سایت خود برنامه ریزی داشته باشید

در مورد محتوی و نحوه تولید محتوا در ادامه توضیح خواهیم داد البته آنچه در اینجا مهم است این است که شما باید برای محتوای سایت خود برنامه ریزی داشته باشید که چه بخش هایی را می خواهید داشته باشید و به کاربران خود نمایش دهید و هر بخش توسط چه شخصی آماده خواهد شد.

 

طراحی سایت

بررسی مراحل برنامه ریزی شده از طراحی وب سایت

برای بررسی مراحل برنامه ریزی شده یک شخص ناظر انتخاب نمایید که با طراحی، برنامه نویسی، تولید محتوی و رابط کاربری UI و UX  آشنایی کاملی داشته باشد چرا که بتواند خطاهای احتمالی را شناسایی و مورد بررسی و رفع قرار دهد.

 

بررسی رقبا و به روز بودن در طراحی وب سایت

در طول انجام هر پروژه لازم است که شما دانش خود را به روز کنید. در نهایت خواهید دید که وب سایت خروجی یک سایت کاملا حرفه ای و به روز خواهد بود.

یکی از نکات مهمی که باید حتما در برنامه ریزی در نظر بگیرید بررسی و رصد رقبا و مقایسه سایت های بزرگ دیگر شرکتها با شماست. با برسی و تحلیل سایت های رقبا سعی می کنید شما هم به روز باشید و از طرح های نو در طراحی وب سایت خود استفاده کنید یا همچنین با ایده گرفتن از آنها باعث ایجاد نقطه تمایزهایی در طراحی وب سایت خود گردید.

 

زمان بندی مناسبی داشته باشید

سعی کنید با برنامه ریزی مناسب تیم طراحی وب سایت خود را تحت فشار قرار ندهید زیرا که زمان در ایجاد یک طرح خلاقانه و بدون نقص خیلی موثر است. فشار باعث استرس و ایجاد خطا در طراحی می گردد و این نکته را هرگز فراموش نکنید هرچه وسعت کار شما بیشتر باشد نیازمند زمان بیشتری می باشد و ایجاد فشار در تیم طراحی تنها باعث می شود پروژه شما زودتر تحویل داده شود و خیلی از موارد ریزه کاری که نیازمند دقت و زمان بیشتری می باشد انجام نشود و یا فراموش شود.

 

مشخص نمودن زمان دقیق پروژه

برای تحویل به موقع وب سایت حتما بررسی های لازم و زمان بندی هر بخش به درستی باید برنامه ریزی شود همچنین زمان بررسی و تست پروژه باید در نظر گرفته شود که کلیه کمی ها و کاستی ها از نظر کیفی و عملکردی بررسی و امتحان شود زیرا پس از آنکه سایت به نمایش کاربران رسید خطاها می تواند در وجه و یا از محبوبیت شما در برابر کاربران بکاهد.

در آخر با برنامه ریزی مراحل گفته شد شما می توانید سایتی به روز با کارایی و عملکردی بالا و قابل رقابت با رقبا داشته باشید.

 

 

سئو

سومین گام در طراحی سایت تعیین مخاطب هدف

پیش از اینکه بخواهید فرایند یافتن مخاطبان هدف را آغاز کنید، باید بدانید که منظور از عبارت مخاطبان هدف چیست. مخاطبان هدف گروهی از مشتریان هستند که به دلیل ویژگی‌های مشترکی که با هم دارند در یک گروه قرار گرفته و از یک خدمت مشابه استفاده می‌کنند. مخاطبان هدف درواقع ستون اصلی نگه‌دارنده یک کسب و کار هستند که به طور مستقیم بر روی تصمیمات مهمی که کارفرما و کارآفرین برای توسعه کسب و کار خود می‌گیرد، تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال تعیین می‌کنند که هزینه تبلیغات باید در کجا خرج شود، یا راه‌های جذب مشتریان چیست و یا حتی می‌توانند در تصمیم‌گیری برای ساخت محصولات بعدی نیز دخیل شوند.

 

چهارمین گام در طراحی انتخاب نام و دامنه مناسب

یکی از بزرگ‌ترین دغدعه‌های هر فردی به هنگام راه‌اندازی کسب و کارش است. در واقع اگر بتواند بهترین، آسان‌ترین و مرتبط‌ترین نام دامین را برای وبسایت خود به ثبت برسانید، به راحتی قادر خواهید بود برند و حوزه فعالیتتان را به کاربران معرفی کنید.

نام دامنه یا domain name بزرگترین اعتبار یک وب سایت است،درست انتخاب کنید.

025

 

مرحله پنجم : سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت به روشی اشاره دارد که امکان یافتن آن در موتورهای جستجو برای جستجوهای خاص را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه بسیاری از سفرهای آنلاین ما با جستجوی گوگل آغاز می‌شوند، در نظر گرفتن سئو در مراحل اولیه برنامه‌ریزی وب‌سایت می‌تواند در درازمدت حفظ یک وب‌سایت دوست‌دار سئو را برای شما آسان‌تر کند.

 

موتورهای جستجو وب سایت ها را به روشی خاص تجزیه و تحلیل یا «خزیدن» می کنند و یکی از اهداف اصلی این است که تفسیر وب سایت شما را تا حد امکان برای موتورهای جستجو آسان کند. آشنایی با مفاهیم اولیه مانند نمایه‌سازی، ساختار پیوند و استفاده از کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را در بهترین موقعیت ممکن برای شروع به حرکت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهید.

 

 

مرحله ششم : نقشه سایت

نقشه سایت یک نمای کلی و تصویری از هر یک از صفحات وب در یک وب سایت خاص ارائه می دهد. آنها به شما کمک می کنند تا یک رویکرد ساختاریافته برای ساخت وب سایت خود داشته باشید و در عین حال به عنوان راهی برای موتورهای جستجو برای درک بهتر ساختار وب سایت شما عمل می کنند.

 

در بیشتر موارد، نقشه سایت هر یک از صفحات وب سایت شما را به صورت سلسله مراتبی نشان می دهد و صفحات اصلی شما را در بالا و صفحات همراه آنها را در پایین تر قرار می دهد. ایجاد یک نقشه سایت به شما کمک می کند تا در طول فرآیند برنامه ریزی به شما کمک کند و به عنوان یک مرجع مفید و سرراست برای ایجاد وب سایت خود عمل کند.

 

0210

مرحله هفتم : برنامه ریزی محتوای خود

یک وب سایت بدون محتوای مناسب چیزی نیست، بنابراین ایجاد یک برنامه محتوای قوی گامی مهم در شکل دادن به موفقیت طولانی مدت وب سایت شما است. محتوایی که برای تمرکز بر روی آن انتخاب می کنید تا حد زیادی به نوع مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید بستگی دارد. ممکن است در حال حاضر ایده روشنی در مورد اینکه چه نوع مشتریانی جذب خدمات شما می شوند داشته باشید، اما ایجاد پرسونای خریدار می تواند به شما کمک کند تا نیازهای بازار هدف خود را بیشتر شناسایی کنید.

 

یک برنامه محتوا، چه، چه زمانی و چگونه محتوای وب سایت شما را مشخص می کند. برای اینکه در بلندمدت مخاطبان خود را به طور موثر هدف قرار دهید، احتمالاً باید با مفاهیم اولیه مرتبط با سئو آشنا شوید. با این حال، در حال حاضر، می‌توانید با فرمول‌بندی پیامی شروع کنید که می‌خواهید صفحات وب شما با هم ارتباط برقرار کنند و محتوای شما را حول ارائه آن پیام طراحی کنید.

 

 

مرحله هشتم : رقابت کن

مگر اینکه کسب و کار شما در بازار قابل توجهی در حال فعالیت باشد، این احتمال وجود دارد که وب سایت شما با رقابت سختی از سوی مشاغل رقیب مواجه شود. در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آنلاین رقبای شما می تواند کمک زیادی به اطلاع رسانی برنامه ریزی وب سایت شما کند، زیرا حضور دیجیتالی آنها به شما کمک می کند تا آنچه را که در حال حاضر در بخش خاص خود ارائه می دهید ارزیابی کنید.

 

توجه به رقابت به شما کمک می کند تا مناطقی را که در آن وب سایت جدید شما می تواند متمایز از بقیه باشد را شناسایی کنید. ممکن است بتوانید خدماتی را ارائه دهید که در حال حاضر در جای دیگری ارائه نمی شود، یا ممکن است خود را به عنوان یک تجارت خانوادگی از این بسته جدا کنید. نقاط فروش منحصربفرد شما هرچه باشد، وب سایت شما فرصتی ایده آل برای تابش نور بر ماهیت منحصر به فرد کسب و کار شما است.

 

مرحله نهم :  استفاده از CMS را در نظر بگیرید

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت محتوای آنلاین شماست. نقطه قوت قابل توجه این سیستم ها این است که سازندگان وب سایت را قادر می سازند تا محتوای وب خود را به روشی غیر فنی و ساده مدیریت کنند. نمونه های شناخته شده شامل مواردی مانند وردپرس و دروپال است و بخش بزرگی از وب سایت ها توسط همین پلتفرم ها طراحی شده اند.

درمورد CMS این محتوا را نیز بخوانید

استفاده از CMS یک راه عالی برای ساختن یک وب سایت حرفه ای و بدون تجربه است. به همین دلیل، صرف زمان برای آشنایی با پلتفرم‌های ارائه شده می‌تواند در ایجاد وب‌سایتی مناسب شما کمک زیادی کند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا