۸ استراتژی‌ رشد و جذب مشتری در مؤسسات آموزشی

۸ استراتژی‌ رشد و جذب مشتری در مؤسسات آموزشی

 

در دنیای پویا و رقابتی آموزش، جلب توجه و نگه داشتن مشتریان امری حساس و بحرانی است. در این مقاله، قصد دارم با ترکیب راهکارهایی جهت جذب مشتریان در آموزشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، به عنوان یک مشاور کسب و کار راهنمایی های جامع برای رشد و پیشرفت این مؤسسات به شما مخاطب گرامی ارائه دهم پس با من همراه باشید.

۱.یک داستان جذاب داشته باشید

در این بخش، ما با توجه به قدرت داستان سرایی یک داستان جذاب و الهام‌بخش، به مخاطبین و مشتریان خود و  ارائه یک داستان جذاب از اینکه چه مشکلی را در مجموعه های دیگر آموزشی دیدیم و چه خلعی را احساس کردیم و چطور شد تصمیم گرفتیم موسسه آموزشی تاسیس کنیم می‌پردازیم. این داستان ترکیبی از ماموریت و چشم اندازی می باشد که ما برای دانشپذیران خود در جهت صحیح و  مسیرهای یادگیری بر می داریم و ارزش‌ها و اهداف موسسه در تحقق این اهداف تأکید دارد.

۲.برند سازی از درون به بیرون

همانطور که می دانید برای دانشپذیران خیلی اهمیت دارد موسسه شما در چه سطحی قرار دارد و با چه اساتیدی شما طرف قرارداد هستین و آنها در صنعت آموزش در چه جایگاهی هستند لذا باید با ارتقاء حضور در دنیای آنلاین و آفلاین، خود را به عنوان یک موسسه آموزشی متمایز و جذاب، با اساتیدی برجسته و تصاویر و محتواهای جذاب را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

۳.حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی

در عصر اکنون و بعد از رخداد پاندومی کرونا اغلب دانشپذیران نیاز دارند که پل ارتباطی نزدیک با آنها برقرار شود که بتوانند راحت تر اعتماد کنند، لذا  با فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی، شما ارتباطات نزدیکتر و موثرتری با دانشپذیران و افراد مختلف باید برقرار کنید و با اشتراک گذاری محتواهای آموزشی با کیفیت و اخبار مربوط به موسسه و پیشرفت های روز افزون در جذب اساتید برجسته این ارتباطات را تقویت کنید.

فقط این نکته را مد نظر قرار دهید که قصد جذب چه افرادی را دارید و آنه بیشترین حضورشان در کدام شبکه اجتماعی می باشد و یا ترجیح آنها به عنوان مخاطب دنبال کردن شما در کدام شبکه اجتماعی می باشد.

جذب مشتری در مؤسسات آموزشی سیستم سازی فروش موسسات آموزشی سیستم فروش موسسات آموزشی سیستم سازی موسسات آموزشی

۴.تاکید بر مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد

شناخت مزیت رقابتی موسسه نسبت به رقبا و ارتقاء مستمر این مزیت می‌تواند از طریق ارائه خدمات منحصر به فرد، تکنولوژی متناسب، یا رویکردهای نوین در آموزش حاصل شود.شما جهت سبقت و انتخاب توسط دانشپذیران خود باید مزیت هایی را ایجاد کنید که رقبای شما از آن قافل شده اند و یا با ساختارهای آنها برایشان امکان پذیر نیست. ارزش هایی مثل پشتیبانی دوره ها، مدرارک معتبر، پاتفرم های تعاملی در برگذاری کلاس های انلاین و اکوسیستم دانشپذیران می تواند از مزیت های منحصر به فرد شما باشد که البته باید در راستای استراتژی، ماموریت و چشم انداز شما ترسیم گردد.

۵.برگذاری کمپین های فروش

یکی از استراتژی های مهم و اساسی در فروش محصولات آموزشی و جذب دانشپذیران برگذاری کمپین های فروش می باشد که اگر به درستی انجام شود می تواند در جهت افزایش فروش دوره ها و دانشپذیران شما موثر باشد. اقداماتی که قبل از برگذاری کمپین باید انجام دهید، اقداماتی که در حین کمپین و در آخر بعد از کمپین باید داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

۶.رویدادها بیش از یک تجربه اند

یکی دیگر از استراتژی های جذب مخاطب بازاریابی وبینارها و رویدادهاست برگزاری رویدادها و وبینارهای آموزشی به همراه تبلیغات مؤثر، در وبینار که به تشریح سرفصل های آموزشی و رزومه اساتید برگذار کننده می باید به شما این امکان را می‌دهد که با مخاطبان در محیط‌های مستقیم تعامل کنید همچنین دعوت از استاد مربوطه در این رویداد و کشف نیازهای آموزشی مخاطبین می تواند برای شما رویدادهایی فراتر از انتظارات را ایجاد نماید.

۷.نقش کارشناسان حرفه ای فروش

کارشناسان فروش شما پل موثری بین موسسه و دانش پذیران شما می باشند لذا استفاده از مشاوران فروش حرفه ای به عنوان پل ارتباطی مؤثر بین موسسه و دانش پذیران، توانایی تشخیص نیازها و ارائه راهکارهای سازنده به آنها را دارد. این تعامل فرآیند جذب دانش پذیران را به سمت یک تجربه همکاری موفق سوق می‌دهد. لذا تاکید بر این است که از کارشناسان فروش حرفه ای با سابقه در این صنعت استفاده نمایید و تمام فرآیندهای خود از ابتدای جذب تا انتهای همراهی با دانش پذیران را مکتوب و به آنها آموزش دهید و فرآیندی یک دست و یک شکل را ایجاد نمایید و هر سری آنها را بهبود دهید.

جذب و رشد موسسات آموزشی سیستم سازی فروش موسسات آموزشی سیستم فروش موسسات آموزشی سیستم سازی موسسات آموزشی

۸.تعامل مستمر با دانشپذیران و اساتید

همکاری مؤثر با دانشپذیران و تعامل فعّال با اساتید که به عنوان شرکای کلیدی در پروسه یادگیری در موسسه آموزشی شما هستند باعث می شود اعتماد و رضایت آنها را در جهت همراهی و همکاری با شما را افزایش ‌دهد. ارتباطات منظم، جلسات اطلاع‌رسانی، و پشتیبانی فعّال از دانشپذیران نقش مهمی در جذب و نگه‌داری آنها دارد.

 

باید گفت ترکیب این ۸ استراتژی می تواند یک راهنمای جامع برای مؤسسات آموزشی فراهم ‌آورد تا از فرصت‌ها و چالش‌های بازار، به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و رشد پایداری را تجربه کنند. این استراتژی‌ها، ارتقاء تجربه مشتری، افزایش اعتبار و تأسیس یک برند قوی را هدف قرار می‌دهند.

نقش مشاور فروش و سیستم سازی فروش در روش و توسعه موسسات آموزشی چیست؟

نقش مشاور فروش و سیستم سازی فروش در روش و توسعه مؤسسات آموزشی بسیار حیاتی است. این دو عامل به طور مستقیم و غیرمستقیم تأثیرگذاری در افزایش تعداد دانشپذیران، بهبود فرآیندهای آموزشی و ارتقاء ارتباط با اساتید را دارند.

 

سیستم سازی موسسات آموزشی سیستم فروش موسسات آموزشی سیستم سازی موسسات آموزشی

نقش مشاور فروش در موسسات آموزشی

تشخیص نیازها

مشاوران فروش می‌توانند با طراحی سوالاتی هدفمند در جهت گفت‌وگو و تعامل با دانش پذیران و اساتید، نیازها و ترجیحات آنها را شناسایی کنند. این اطلاعات می‌تواند به موسسه کمک کند تا برنامه‌های آموزشی خود را بهتر بازنگری کرده و تطبیق دهد.

اطلاعات در مورد محتوا و ساختار آموزشی

مشاوران فروش می‌توانند با توجه به تجربه و دانشی که دارند به عنوان منابع اطلاعاتی برای دانش پذیران و اساتید عمل کنند و اطلاعات بیشتری در مورد محتواها و ساختار آموزشی موسسه به کمک شما و کارشناسان فروشتان ارائه دهند.

تبلیغات و توجیهات تخفیف‌ها

ارائه توجیهات کامل در مورد ارزش آموزشی، مزایا، و تخفیف‌ها به عهده مشاوران فروش است. مشاور فروش می‌توانند با بررسی موارد مختلف، دانش پذیران و اساتید را به انتخاب آموزشگاه شما تشویق کنند و در جهت ماندگاری مستمر شما را یاری نمایند.

برگذاری کمپین های موثر فروش

مشاوران فروش می تواند نقش مهمی در تاثیر گذاری برگذاری کمپین های فروش داشته باشند و فرآیندهای مناسبی را طراحی نمایند که در کمترین زمان شما را به بیشترین نتیجه نزدیک نماید و پس گزارش های پس از کمپین تهیه نمایند که بتواند در بهبود مستمر در برگذاری کمپین های بعدی به شما باشد.

بهبود تجربه مشتری

مشاوران فروش می‌توانند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتریان داشته باشند. ایجاد و ارائه اطلاعات دقیق، از پیگیری های مستمر و حل مشکلات آنها به وسیله کارشناسان فروش شما می‌تواند باعث رضایت بیشتر دانش پذیران شما شود.

نقش سیستم سازی فروش در موسسات آموزشی:

 

سیستم سازی فروش سیستم فروش موسسات آموزشی سیستم سازی آموزشی

۱.استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مشتری (CRM)

نرم‌افزارهای CRM می‌توانند به مؤسسات آموزشی کمک کنند تا اطلاعات مشتریان را بهبود دهند و به دقت ردیابی کنند. این نرم‌افزارها می‌توانند به تجمیع داده‌ها، پیش‌بینی نیازها و بهبود ارتباط با دانش‌پذیران کمک کنند لازم به ذکر است پیاده سازی و اجرای صحیح این نرم افزار است که شما را در کوتاه مدت به نتایج بلند مدت و قابل توجهی می رساند.

۲.رصد و ارزیابی عملکرد کارشناسان فروش

با استفاده از سیستم‌های سازی فروش، عملکرد کارشناسان فروش رصد و ارزیابی می‌شود. این اطلاعات می‌تواند به مدیران موسسه آموزشی کمک کند تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برنامه‌های ارتقاء عملکرد را اجرا کنند.

۳.آنالیز داده‌ها و گزارش‌گیری

سیستم‌های سازی فروش قابلیت آنالیز داده‌ها و گزارش‌گیری را فراهم می‌کنند. به خصوص در برگذاری های کمپین فروش و همچنین این ابزارها به مدیران کمک می‌کنند تا درک عمیق‌تری از عملکرد فروش خود در فصول مختلف، نقاط ضعف و فرصت‌ها داشته باشند.

۴.مدیریت فرآیند فروش

سیستم‌های سازی فروش به موسسات آموزشی این امکان را می‌دهند تا فرآیند فروش خود را بهبود دهند و از مراحل گوناگون از تماس اولیه تا ثبت نام و خلق تجربه ناب به بهترین شکل ممکن شما بتوانید مدیریت کنید.

به طور کلی، مشاوران فروش و سیستم سازی فروش در موسسات آموزشی به بهبود فرآیندهای فروش، افزایش تجربه مشتری، و تسهیل در توسعه مؤسسه نقش اساسی دارند. این اقدامات، به مؤسسات آموزشی کمک می‌کنند تا بازار خود را گسترش داده و به دانش‌پذیران و اساتید ارائه خدمات با کیفیت تر و متناسبی را  با نیازها آنها طراحی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا