02154

معرفی انواع نرم افزار CRM رایگان 🆓

نرم افزار CRM  چیست ؟

CRM  به عنوان مدیریت ارتباط با مشتری تعریف می شود و یک سیستم نرم افزاری است که به صاحبان مشاغل کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان خود تقویت کنند.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر توضیح بدیم :

CRM مخفف «مدیریت ارتباط با مشتری» است و به تمام استراتژی‌ها، تکنیک‌ها، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده شرکت‌ها برای توسعه، حفظ و جذب مشتریان اشاره دارد.

این نرم افزار تضمین می کند که هر مرحله از تعامل با مصرف کنندگان به منظور افزایش سود کلی به آرامی و کارآمد پیش می رود. این نرم افزار داده های مشتری را از چندین کانال جمع آوری می کند. از این رو، CRM اطلاعات دقیق در مورد تاریخچه خرید کلی، اطلاعات شخصی و حتی الگوهای رفتار خرید را ذخیره می کند.

 

CRM چیست ؟

 

 

چه کسانی میتوانند از نرم افزار CRM استفاده کنند ؟

بهترین بخش در مورد سیستم CRM این است که تقریباً هر واحد سازمانی می تواند از آن بهره مند شود – از فروش و خدمات مشتری گرفته تا استخدام، بازاریابی و توسعه کسب و کار. نرم افزار CRM  راه بهتری برای مدیریت روابط خارجی ارائه می دهد.ذخیره تمام اطلاعات مشتری در یک مکان، ثبت مسائل مربوط به خدمات، شناسایی فرصت های فروش، مدیریت کمپین های بازاریابی – اینها تنها چند قابلیت هستند که CRM از آنها برخوردار است.

 

از آنجایی که CRM دسترسی آسان به داده ها را فراهم می کند، همکاری در فرآیندهای مختلف و افزایش بهره وری برای کاربران نیز بسیار آسان تر

فرآیند جذب مشتریان برای کسب و کارها خیلی هم ساده نیست، اما هنگامی که مشتری جذب می شود، چالش های بزرگ تری را  سازمان ها پیش روی خودشان خواهند داشت و آن هم چیزی نیز به جز ایجاد یک رابطه صمیمی و ماندگار با مشتریان.

با استفاده از نرم افزار CRM و استفاده از فرهنگ غنی مشتری مداری در سازمان که منجر به ایجاد و حفظ روابط قوی و مقرون  به صرفه در حفظ و جذب مشتریان جدید می باشد.

قابل ذکر است که نرم افزار CRM به کمک شما خواهد آمد جهت ارتباطی بهینه، ساده و متمرکز با مشتریان. شما هر چه تلاش کنید مشتریان خود را بهتر بشناسید ارتباط قوی تر و صمیمی تری با آنها برقرار خواهید کرد و البته در این مسیر فراموش نکنید که CRM یک نرم افزار نیست بلکه یک تفکر می باشد.

 

CRM چیست ؟

 

CRM چگونه کار می کند؟

راه‌حل‌های CRM شامل قابلیت‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا تعاملات مشتری و شرکت را از طریق کانال‌های مختلف موجود پیگیری کنند. این کانال ها شامل فرم های تماس، ایمیل، تماس های تلفنی و غیره می باشد.

 

نرم افزار CRM مجموعه ای از ابزارها را برای مدیریت کل قیف فروش و بازاریابی، از صلاحیت رهبری گرفته تا مدیریت فرصت، پیش بینی و بسته شدن معامله، به تیم های فروش و بازاریابی ارائه می دهد. این تیم ‌های خدمات مشتری ،  قادر می‌سازد تا درخواست‌های مشتری را مدیریت کرده و عملیات خدمات را با پیروی از فرآیندهای از پیش تعریف‌شده برای تعالی مراقبت از مشتری، خودکار کنند.

 

سیستم‌های CRM مملو از ویژگی‌های ردیابی هستند که تعاملات متعدد مشتری را به صورت آنلاین ثبت می‌کنند. علاوه بر این، CRM فرآیندهای معمول را خودکار می کند و ابزارهایی را در اختیار مدیران قرار می دهد که امکان ردیابی و اندازه گیری عملکرد و بهره وری شرکت را فراهم می کند. به عنوان مثال، نرم افزار CRM می تواند کارهایی را که باید در یک زمان معین انجام دهید را به شما یادآوری کند.

 

می توانید آن را وادار به انجام فعالیت های از پیش برنامه ریزی شده مانند ارسال ایمیل و برقراری تماس های تلفنی کنید. تمام کارهایی که با CRM انجام می شود ثبت می شود و به شما زمان کافی می دهد تا برنامه های اقدام بهتری برای بستن هر فروش احتمالی داشته باشید. برخی از CRM ها همچنین قابلیت های تحلیلی را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد کارایی تلاش های بازاریابی مختلف را برای ایجاد سرنخ و تبدیل دنبال کنند

 

 

ede

 

چرا مدیریت ارتباط با مشتری مهم است؟

 

نرم افزار CRM یک سیستم ویژه با یک هدف اصلی است  – بهبود روابط با مشتریان از طریق ارائه ابزارهای هوشمند به کسب و کارها برای توسعه موثر استراتژی موفق. به عبارت دیگر، نرم افزار CRM می تواند عملیات حیاتی کسب و کار مانند فعالیت های بازاریابی، خدمات و فروش را تسریع بخشد تا تجربه و وفاداری مشتری را از تماس اولیه تا خریدهای تکراری افزایش دهد.

 

انواع   CRM

 

  • CRM مشارکتی
  • CRM عملیاتی
  • CRM تحلیلی

 

CRM عملیاتی

 

یکی از انواع سی ار ام است که فرایند اصلی کسب و کار یک شرکت را تسهیل میکند این ابزار به شرکت ها کمک میکند تا فروش خود را هدایت کنند ، خرید را قطعی و مشتری را خوشنود و راضی نگه دارند

 

  ویژگی های سی ار ام عملیاتی

  • خودکارسازی مدیریت فروش
  • مدیریت کمپین‌های بازاریابی
  • خودکارسازی روند ارائه خدمات به مشتریان
  • شناسایی مشتریان بالقوه
  • مدیریت روابط با مشتری
  • مدیریت ارائه خدمات به مشتریان
  • مدیریت روند فروش از اعلام قیمت تا خرید نهایی
  • پیش‌بینی فروش

 

CRM مشارکتی

 

از طریق سی ار ام مشارکتی، بخش های مختلف یک کسب و کار شامل بخش فروش ، بازایابی ، مالی میتوانند اطلاعات مشتری با یک دیگر به اشتراک بگذارند . هدف از این کار به حداکثر رسوندن سود آوری ، افزایش کیفیت افزایش راضایت و در نتیجه وفاداری مشتری است.

 

02154

 

 

CRM تحلیلی

 

نرم ‌افزار CRM این قابلیت را دارد تا به طور مستمر داده‌های مرتبط با مشتریان را از کانال‌های مختلف کاری دریافت و ذخیره کند. CRM تحلیلی رویکردی نظام‌مند برای تحلیل داده‌های بدست آمده از مشتریان است. این رویکرد به برقراری تعاملات بیشتر با مشتریان کمک می‌کند و با شناخت الگوی خرید مشتریان استراتژی مناسب بازاریابی و کمپین‌های منحصر به فرد جذب مشتری را شناسایی می‌کند. همچنین، این رویکرد با شناخت نیازهای مشتریان وفاداری آنها به کسب و کار را افزایش می‌دهد.

 

 

چرا کسب و کار ها باید از سی ار ام تحلیلی استفاده کنند :

این رویکرد با تحلیل درست داده‌ها به کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را به مشتریان دایمی تبدیل کنند.

همچنین با استفاده از سی ار ام تحلیلی می‌توانید تجربه بهتری از خرید را برای مشتریان خود بازآفرینی کنید. تجربه بهتر به معنای افزایش درآمد و در نتیجه وفاداری مشتری به کسب و کار شماست

 

۸  رکن اصلی CRM  :

 

  • استراتژِی
  • معیار ها
  • تکنولوژی
  • اطلاعات
  • تجربه مشتری
  • همکاری
  • فرایند ها
  • چشم انداز ها

 

jmjm

 

 

استفاده از سی ار ام چقدر هزینه دارد ؟

 

سیستم های CRM بازه قیمتی متفاوتی دارند و نمیتوان یک قیمت ثابت برای همه در نظر گرفت.

بسیاری بر اساس هر کاربر هزینه دریافت میکنند ، بسیاری بر اساس میزان اطلاعات ، هزینه دریافت میکنند و بسیاری دیگر بر اساس عملکرد هزینه میگیرند

 

نرم افزار CRM گوگل :

 

  • نرم ‌افزار Zoho
    نرم ‌افزار Agile CRM
  • نرم ‌افزار Streak
  • نرم ‌افزار HubSpot
  • نرم ‌افزار Freshsale
  • نرم ‌افزار Pipedrive

 

بهترین نرم افزار CRM چه ویژگی هایی دارد ؟

 

  1. ارزیابی سرنخ
  2. پیش بینی فروش
  3. ردیابی ایمیل
  4. برنامه ریزی و پیاده سازی مسیر فروش
  5. دارای اپلیکیشن
  6. امکان شخصی سازی
  7. یکپارچگی با نرم افزار های حسابداری
  8. ادغام سایت و سرویس مدیریت محتوا

 

ZOHO

نرم افزار zoho

مجموعه نرم افزاری منحصر به فرد و قدرتمند برای اجرای کل کسب و کار شما، که توسط شرکتی با چشم انداز بلند مدت برای تغییر روش کسب و کار شما  ارائه شده است.

این نرم‌افزار این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا از طریق سرویسهای گوگل، توییتر و فیس بوک، با این نرم‌افزار ارتباط برقرار کنند.

 

 

dashboard

 

نرم افزار  agile crm

اولین مجموعه ، فروش ، بازاریابی و خدمات حرفه ای در جهان است و توسط بیش از ۱۵۰۰۰ مشتری در سراسر جهان برای ایجاد و پرورش سرنخ، بستن معاملات و حمایت از مشتریان استفاده و مورد اعتماد است.

 

streak

 

نرم افزار streak

streak  ابزاری است که با جیمیل سینک می شود و جیمیل را به محیط یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) واقعی تبدیل می نماید. می توان  به وسیله‌ی آن، تمام بحث‌ها و مکالمه‌های خود را پیگیری کرد. افزونه‌های بسیاری مانند  برای جیمیل وجود دارند. اما به وسیله‌ی این ابزار می‌توانید اهداف خود را دنبال نمود، امور کاری خود را زودتر به نتیجه رساند. پرسش‌های ضروری مشتریان خود را سریع‌تر پیگیری نمود. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوه‌ی درک مستقیم طراحی شده است.

 

 

Hubspot

 

نرم افزار Hubspot

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Hubspot، یک سیستم رایگان است که هرآنچه برای مدیریت مشتریان و فروش  نیاز است را پوشش می دهد. در این سیستم می توان کاربران نامحدود و حداکثر یک میلیون مخاطب اضافه کرد، بنابراین در مورد محدودیت ها نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

 

freshsales

 

نرم افزار Freshsale

یکی از ویژگی های خوب این نرم افزار این است که شما می توانید به مشتریان پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق تلفن، ایمیل و چت داشته باشید.  نرم افزار طوری طراحی شده که برای شرکت های کوچک نیز قابل استفاده است.

 

ویژگی برجسته Freshsaleمدیریت تک کاربره آن است که اجازه می دهد هزاران نفر را هدایت و رهبری کنید. این نرم افزار نه تنها قابلیت های استاندارد هر CRM-ی را به شما رائه می دهد بلکه قابلیت های منحصر به فردی نیز در خود دارد. از جمله این ویژگی های منحصر به فرد می توان به مدیریت پیوسته، مسیریابی تماس، ضبط تماس های دریافتی و تماس خودکار اشاره کرد.

 

 

Pipedrive

 

نرم افزار Pipedrive

این نرم افزار یک انتخاب عالی برای شرکت هاست به صورتی که می تواند کسب و کارهای بین المللی را با ۱۳ ارز رایج پشتیبانی و مدیریت کند. پیکره بندی APL باز به شما اجازه می دهد که کسب کارتان را با نرم افزارهایی مانند زاپیر، رایت سیگنچر، میل چیپ و دراپ باکس و … یکپارچه سازی کنید. این نرم افزار به فروشندگان اجازه می دهد در یک دوره ۳۰ روزه به صورت رایگان از این نرم افزار استفاده کنند .

 

 

 

مدیریت تجربه مشتری با  CEM

مدیریت تجربه مشتری به این معنی است که به وسیله شناخت خوبی که از مشتری به‌دست می‌آوریم بتوانیم سلایق و علایق او را شناسایی کرده و تجربه‌ای مختص به او را برایش فراهم سازیم. بدیهی است که یافتن اطلاعاتی که بتواند در این مسیر ما را یاری کند کاری آسان نخواهد بود و مستلزم رصد کانال‌های ارتباطی و تعاملات او با سازمان است.

 

اگر به دنبال رشد کسب و کار خود هستید شما دقیقاً جای درستی آمده اید

 

من اکبر توانگر به شما کمک می کنم بهترین نتیجه و بهره وری از عملکرد خودتان در سازمانتان را داشته باشید.با طراحی بوم کسب و کار خود و پیاده سازی آن در CRM می توانید به راحتی تیم فروش و بازاریابی خود را قدرتمند نمایید و تارگت های فروش خود را یک به یک تیک نمایید.

 

من در این راه مثل خیلی از کسب و کارهای دیگری که تا امروز برای موفقیتشان گامهای بلند و موثر برداشتیم برای شما هم تا رسیدن شما به موفقیت مد نظرتان کنارتان هستم و تا زمانی که شما دست از تلاش برندارید من هم دست ارائه راهکارهای موثر در جهت توسعه کسب و کار شما برنخواهم داشت. اگر می خواهید طعم شیرین موفقیت را بچشید با من همراه شوید. من به شما قول می دهم راه را برای شما تا حد امکان شیرین و هموار نمایم.

 

اگر تمایل دارید موفقیت را با ما تجربه کنید ، همین الان با کارشناسان ما صحبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا